Spread the love

Het eigen risico is de som die de verantwoordelijkheid van de jonge bestuurder blijft na een ramp en die niet wordt vergoed door de verzekeraar. Het komt bij tal van verschillende verzekeringen voor. Zo heb je ook met een eigen risico te maken bij de goedkope inboedelverzekering maar ook de fietsverzekering moet eraan geloven. Voor elk incident moet het bedrag van het eigen risico op het contract worden vermeld, dit kan in de vorm zijn:

• Van een vast bedrag (ex: 300 €)
  • Een percentage van het bedrag van de vergoeding
  • Een combinatie van een vast bedrag en een percentage (bijvoorbeeld 10% compensatie met een plafond van 200 €).
  • Als u geen claims heeft, kan het verhogen van uw eigen risico zeer interessant zijn voor de kosten van uw autoverzekering.

Een Antidiefstalapparaat Om De Prijs Te Verlagen

Als de jonge bestuurder zijn voertuig uitrust met een anti-diefstal systeem (stuurslot, alarm, anti-diefstal versnellingsbak), zal hij zijn autoverzekeringsfactuur ter ondersteuning moeten waarschuwen en zo kunnen profiteren van een korting. Deze korting kun je eventueel weer gebruiken voor een dekking van de rechtsbijstandsverzekering. In sommige gevallen is het verstandiger om een losse rechtsbijstandsverzekering af te sluiten. Kies in dit geval voor rechtsbijstandverzekering vergelijken.

Een Goedkopere Aangesloten Verzekering

Met deze formule kan een box in het voertuig worden geïnstalleerd en verbonden met de smartphone om het gedrag van de beginnende bestuurder te verzamelen en te evalueren (plotseling remmen, gemiddelde snelheid …). Veilig rijden kan de verzekeringspremie met maximaal 30% verlagen.

Vergelijk Verzekering

Alle jonge bestuurders van autoverzekeringen zijn verschillend en werken volgens hun eigen berekeningswijze, dus de tarieven kunnen van bedrijf tot bedrijf verschillen. Alle verzekeringen houden echter rekening met dezelfde criteria:

• Leeftijd
  • De bonus / malus
  • Het model en de kracht van de auto

Woonplaats

Prijzen kunnen sterk verschillen van de ene verzekering tot de andere en dat het voor dezelfde garanties essentieel is om verschillende verzekeringen te vergelijken. Het gebruik van een online comparator kan dus de prijs van autoverzekeringen aanzienlijk verlagen.

Zorg Voor Het Gezelschap Van Je Ouders

De meeste autoverzekeringen geven een korting van 10% of meer aan de kinderen van hun klanten. Kiezen om zeker te zijn als tweede bestuurder , bijvoorbeeld in de auto van je ouders, kan ook een goed alternatief zijn om de kosten van de rekening te verlagen terwijl je een bonus kunt verdienen.

Meld Niet Alle Claims

In het geval van een klein, verantwoordelijk ongeval (gebroken koplamp, krassen, gedeukte carrosserie, gebroken knipperlicht, enz.), Zal het niet melden van de schade en het overnemen van de reparaties de jonge bestuurder geen boete opleggen .

Verzeker Uw Auto Per Kilometer

De kilometerverzekering biedt een verzekering tegen lagere kosten. Het is gebaseerd op drie essentiële principes:

• Een goedkopere prijs als u uw auto niet voor uw werk gebruikt
  • Vaste vormen aangepast aan de bewegingen van kleine ruiters
  • Facturering per kilometer (installatie van een schakelkast in de auto)
  • Zie ons dossier over kilometerverzekering